Saturday, October 20, 2007

ID-kontroll igen samt feber och frossa

Vaknar halv fyra på natten av hårda bankanden på dörren! Sömndrucken slår jag undan myggnätet, tänder lampan och öppnar dörren. ID-kontroll igen. Rycker osmidigt ut mitt pass och press-ID från plastfickan och lämnar över till soldaten för påseende. Killen ställer frågan "Are you indian?" Jag kastar ett surt öga på honom och svarar nekande "No, I'm from Sweden". Han har ju redan kollat i passet vilken nationalitet jag har, dubbelkoll måhända?

Åter till sängen.

Vaknar runt tio-snåret både svettig och frysandes. Ahaa! Förklarar tröttheten igår, tänker jag. Kanske är det de föregående dagarnas monsunregn som påverkat mig, enligt prognoserna kommer regnet att fortsätta de kommande dagarna, dock med vissa uppehåll. Fortfarande inte hungrig. Plockar fram medicinförrådet och slurpar i mig lite Ipren. Resten av dagen går åt till vila.

1 comment:

Anonymous said...

Ha, ha... lilla Indian boy ;-)